El Projecte TIC

Projecte d’Educació Física, A la recerca de la riquesa sociocultural

foto tic

El document que es presenta a continuació conté un projecte de caràcter interdisciplinari desenvolupat a partir de les matèries d’Educació Física, Ciències Socials, les TIC, i Matemàtiques, i que té l’objectiu de conscienciar a els/les alumnes del segon curs de l’Educació Secundària Obligatòria sobre la realitat i les potencialitats de la riquesa sociocultural. Aquest, respon a la necessitat de comprendre una realitat social formada per persones procedents de diferents regions del planeta, i que pretén dotar a l’alumnat de coneixements vers les particularitats culturals existents en el nostre entorn més immediat. De retruc, vol ésser una experiència que permeti fer passos endavant en la millora de la convivència entre persones.

El projecte, es contextualitza a la ciutat de Vic, localitat en la qual durant les dues últimes dècades hi ha hagut un augment molt important de la població procedent d’altres contrades. Actualment, un 30% de les persones residents a la ciutat dels sants esdevenen immigrants. Països del nord d’Àfrica, de l’Amèrica Llatina, de l’est d’Àsia, o països del centre – est del continent africà, esdevenen els principals punts d’origen d’aquestes persones, actualment residents a Vic.

Tasques prèvies:

Treball interdisciplinar amb les matèries de:

– TIC

– Matemàtiques

-Ciències socials

– Educació física

Continguts

. Treball de l’ús positiu i negatiu de les xarxes socials

. Treball d’aplicacions del mòbil com a recurs d’orientació

. Diversitat cultural com a fenomen social i coneixement de la realitat sociocultural de la població en que ens trobem.

. Treball de càlcul de distàncies, desnivell, freqüències de temps a través del GPS.

Explicació activitat

Es pretén arribar a les diferents cultures a través dels monuments representatius de les diferents cultures.

El professor dona unes coordenades als alumnes que els duran fins a diferents monuments culturals de la ciutat. Els alumnes mitjançant una aplicació del mòbil (que s’hauran descarregat prèviament), hauran d’arribar al lloc, identificar el monument i fer-ne una gravació / explicació dels trets característics i riquesa cultural d’aquella cultura per posteriorment penjar-ho al youtube.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

RECURSOS PARA NUESTRA CLASE

Repasa, refuerza y amplia

Educació al segle XXI

Aplicació de les TIC a l'aula

Hàbits Alimentaris i Salut

La salut no ho és tot. Però tot és res sense salut (Schopenhauer, S.XIX)

escoladesport

blog informatiu sobre l'actualitat educativa i esportiva

Pensa, Actua i Uneix

El blog tracta sobre temes de l'Educació a les escoles

Desconsumeix-te!

Educació física i TIC

efutur

Sembrant el futur de l'educ@ció físic@

Interculturalitat

Treballem plegats a través de l'Educació Física

WordPress.com en Español

Blog de Noticias de la Comunidad WordPress.com

A %d blogueros les gusta esto: